مزایای استفاده از تشک طبی

یکی از مسائلی که در زمان خواب و استراحت بسیار مهم و ضروری می باشد داشتن احساس راحتی در هنگام خواب است که در این مطلب به مزایای استفاده از تشک طبی پرداخته ایم.

یکی از مسائلی که در زمان خواب و استراحت بسیار مهم و ضروری است داشتن احساس راحتی در هنگام خواب است. این احساس مطمئناً در افراد بسیار متفاوت است و دلیل آن این است که نوع خوابیدن یک فرد سالم با فردی که دارای کمردرد و یا دردهای عضلانی هستند فرق دارد و نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارند.
یکی از مدل های تشک طبی برای افرادی طراحی شده که از دردهای مفاصل رنج می برند. این نوع از تشک ها از فناوری های خاص برای کاهش و بهبود درد بهره ببرند.
با توجه به تحقیقاتی که انجام شده طول عمر این تشک ها ۷ سال بیشتر نیست و پس از این مدت می بایست برای خرید تشک جدید اقدام نمائید، تشک های طبی و « اورتوپدیک » دارای مزایای زیادی هستند که در اینجا به شرح آنها پرداخته ایم.
دارای درجه سفتی متناسب
با افزایش دردهای عضلانی، کمردرد و دردهای ستون فقرات، شرکت های تولید کننده تشک طبی مانند تشک رؤیا تصمیم بر این گرفتند تا تشک های اوتوپدیک را به صورت تخصصی و برای درمان این دردها تولید و عرضه کنند. درجه سفتی این تشک ها به گونه ای طراحی شده که توانایی محافظت از ستون فقرات افراد را داشته باشد در صوتی که اگر تشک خیلی نرم باشد باعث می شود قسمت میانی کمر به سمت پایین کشیده شده و داخل تشک فرو رود که این امر باعث خم شدن ستون فقرات شده و باعث تغییر حالت غیر طبیعی آن می شود و در نتیجه کمر درد را به همراه دارد. از آنجا که این تشک ها سطح سفت تری نسبت به تشک های معمولی دارند، نیاز افرادی که خوابیدن بر روی زمین ترجیح می دهند را تأمین می کند.

ضمانت داشتن یک خواب راحت بر روی تشک طبی

هیچ چیز مانند مانند اعتماد به راحتی جای خواب، انسان را به خوابیدن راغب نمی‌کند. راحت بودن جای خواب باعث می‌شود تا عضلات و مفاصل بتوانند استراحت کامل داشته باشند. اگر بدن شما بتواند در وضعیتی طبیعی استراحت کند که ستون فقرات در حالتی صحیح قرار بگیرد، ماهیچه‌های شما می‌توانند استراحت کنند. داشتن یک تشک متناسب با بدن هر شخص باعث می‌شود که ماهیچه‌های شما در طول شب استراحت کامل داشته باشند و تعادل را در بدن شما نگهدارند. این امر یکی از مواردی است که منجر به از بین رفتن حس درد و خشکی در زمان بیدار شدن می‌شود.

با توجه به این موضوع که ستون فقرات بدن نقش نگه داشتن بدن هر فرد را در طول روز ایفا می‌کند در نتیجه ضرورت تأمین سلامت آن بسیار بالا می‌رود، اگر از تشکی استفاده می‌کنید که توانایی تأمین سلامت کمر و ستون فقرات شما را ندارد بهتر است هر چه زودتر برای تعویض آن اقدام کنید زیرا با استفاده بیشتر آن دردهای مفصلی شما رو افزایش می‌رود.

ساختار تشک طبی

مدل‌های متنوع از تشک‌های طبی متشکل از لایه‌های نگهدارنده در بازار موجود است تا با امکانات مختلفی در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد شاید برای شما هم سوال باشد که ساختار داخلی این تشک‌ها به چه صورت است. تعدادی از این ساختارها عبارتند از:

· فنر استاندارد (مارپیچ باز)

· فنرهای پاکتی

· مموری فوم- این نوع تشک می‌تواند در حل مشکل افرادی که دارای افرادی که دارای دردهای کمر و ستون فقرات هستند مفید باشد.

· فوم ریلکس

· فوم ژل – استفاده از تشک ژل دار در حس راحتی ستون فقرات و خنکی مؤثر است

· لاتکس – تشک لاتکس به خاطر حالت فنری که دارند می‌توانند کمردرد را کاهش دهند.

مواد پر کننده طبیعی

داشتن تراکم فوم در ساختن تشک‌های طبی و «اورتوپدیک» از مهمترین عوامل ساخت آن محسوب می‌شود که در برقراری تعادل ستون فقرات نقش بسیار زیادی دارد. در این میان فوم های با تراکم متوسط قابلیت کمتری در فرم گیری بدن افراد دارند. فوم های با تراکم کم نیز تأثیر بسیار کمی در درمان کمر درد دارند. در نتیجه اگر از دردهای عضلانی رنج می‌برید پیشنهاد می‌شود از تشک‌هایی با تراکم فوم بالا استفاده کنید تا به روند بهبود خود کمک کرده و درد کمتری را تجربه کنید.

محافظت از سلامتی کمر و کل بدن

هنگامی که به استراحت می‌پردازید برای آنکه فشار بر ستون فقرات کم شود و وزن در کل بدن پخش شود، باید به گونه در دراز بکشید که بدن در یک راستا قرار گرفته به گونه‌ای که گردن، شانه‌ها، و قسمت‌های مختلف کمر محافظت شود و تقریباً صاف بخوابید که کل بدن با تشک در تماس باشد. زمانی که هر عضو بدن از تشک فاصله داشته باشد به علت از دست دادن محافظت تشک از بدن، باعث به وجود آمدن درهای مفصلی می‌شوند.

با توجه به مواردی که در مطلب بالا ذکر شد برای افرادی که دارای کمر درد و یا انواع دردهای عضلانی هستند استفاده از یک تشک طبی و یا تشک «اورتوپدیک» بسیار مهم و ضروری به نظر می‌رسد، مخصوصاً برای افرادی که در طول روز کارهای زیادی را انجام داده و نیاز به یک خواب و استراحت کامل دارند.

وقت خواندن ندارید؟ پس گوش کنید
مطالب مرتبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید