تنظیم دمای خواب

عامل موثر جهت کاهش دمای کالای خواب و تشک در فصل گرم سال

۱) دمای اتاق خواب

بهترین دما برای داشتن خواب شیرین حدود ۶۰ تا ۶۷ درجه فارنهایت می‌باشد. دقت در دمای اتاق خواب به دلیل تغییرات خاص در سیگنال دمای خواب بدن می‌باشد. دمای اتاق بیش‌ از حد گرم نباشد.

این می‌تواند باعث خواب‌آلودگی و خواب عمیق در شما شود. اگر دما بیش‌ از حد سرد باشد، ممکن است که شما چندین بار به سرویس بهداشتی بروید و یا حتی احساس سرما و بیماری کنید.

۲) نوسانات دمایی بدن در طول خواب

نوسانات دمایی و سوخت‌ و ساز بدن روی دمای خواب شما تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال شما در ابتدای شب زمانی که وارد تشک و تخت‌خواب خود می‌شوید احساس گرما می‌کنید اما پس از مدتی وقتی نوسانات دمایی بدن و متابولیسم آن کاهش یافت احساس خنکی و حس مطلوب‌تری به شما دست می‌دهد. از طرفی بدن در ساعات اولیه صبح بیشتر احساس خنکی کرده و دمای بدن در ساعات اولیه روز کاهش می‌یابد.

۳) نرمی و سفتی تشک در دمای خواب تأثیرگذار است.

شاید برای شما سوال باشد که نرمی و سفتی تشک چگونه در دمای خواب تأثیرگذار است؟

شخصی را تصور کنید که روی یک تشک نرم خوابیده است. با توجه به وزن فرد موردنظر، بدن شخص بیشتر از زمانی که روی تشک سفت خوابیده است داخل تشک فرو می‌رود که اصطلاحا می‌گوییم تشک، شخص را بغل کرده است.

(Sinkage & Hugging) با این شرایط اطراف شخصی که روی تشک نرم‌تر خوابیده است، جریان هوا کاهش می‌یابد و شخص احساس گرما و تعرق می‌کند.

پس هرچه تشک نرم‌تر باشد (با توجه به وزن شخص موردنظر) تشک گرم‌تر می‌باشد و هرچه تشک سفت‌تر باشد فرد داخل تشک کمتر فرو رفته و هوا اطراف بدنش بیشتر جریان پیدا خواهد کرد.

۴) استفاده از Latex

لاتکس ماده است طبیعی که خاصیت خنک‌کنندگی دارد. معمولا این ماده خنک کننده در ۱۰ درصد گیاهان گل‌دار وجود دارد و با رنگ‌های مختلف و عموما سفید ظاهر می‌شود. از لاتکس برای خنک‌تر شدن تشک‌ها استفاده می‌شود.

لاتکس‌ها دارای دو نوع لاتکس طبیعی و مصنوعی می‌باشند. لاتکس طبیعی در تشک‌ها، گرمای تشک را گرفته و آن را خنک‌تر مطبوع‌تر می‌کند اما لاتکس مصنوعی نسبت به لاتکس طبیعی از خاصیت خنک‌کنندگی کمتری برخوردار است.

ترکیب لاتکس با مواد دیگر نیز در گرم بودن و سرد بودن تشک موثر می‌باشد. به عنوان مثال ترکیب لاتکس با فوم عادی از خنک‌کنندگی آن می‌کاهد و یا استفاده از لاتکس با اسفنج‌های سوراخ‌دار و تنفس هوا به خاصیت خنک‌کنندگی آن می‌افزاید.

۵) فوم‌های حافظه‌دار (Memory Foam)

فوم‌های حافظه‌دار گیاهی ۲۵ درصد خنک‌تر از فوم‌های حافظه‌دار معمولی هستند. به دلیل وجود مواد فشرده در Memory Foamها، هر چه ضخامت Memory Foam بیشتر باشد گرمای بیشتری تولید می‌کند.

۶) آب در تشک

آب در تشک دقیقا همان کاری را انجام می‌دهد که آب در بدن انجام می‌دهد. آب گرمای تولیدشده در تشک را در خود جذب می‌کند و در تشک احساس خنکی و دلپذیری را ایجاد می‌کند.

یکی از اهداف شرکت بالنو ارتقاء سلامت خواب و ارائه تشک‌های ارگونومی جهت سلامت جسم و روان شماست. حال با ارائه توضیحات و مشخصات دقیق و تخصصی تشک‌ها و دیگر کالای خواب موجود، سعی بر آن داریم تا علاوه بر ارتقاء دانش علمی مشتریان، دقیق‌ترین و بهترین انتخاب تشک را داشته باشید.

خرید آنلاین تشک

وقت خواندن ندارید؟ پس گوش کنید
مطالب مرتبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید